Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Algemene ledenvergadering 2020: wisseling van de wacht in het bestuur

28 oktober 2020 12:00

Met inachtneming van gepaste afstand in de kantine en leden die thuis vanachter hun laptop via Teams de vergadering konden volgen, is gisteren de ALV gehouden. Traditiegetrouw legde het dagelijks bestuur hierin verantwoording af naar de leden over de stand van zaken van onze de vereniging.
Het was de vergadering waarin o.a. in het bestuur een 2-tal wisselingen plaatsvonden.

Zittend voorzitter Ad v.d. Meulenreek opende gisteravond de Algemene Ledenvergadering voor de leden die zich via de site vooraf hadden aangemeld en online voor de leden die via Teams de vergadering volgden.

Na zijn welkomstwoord keek het bestuur bij monde van Ad, secretaris Bert Hermsen en penningmeester Mark Dielissen terug op het afgelopen jaar, een jaar waarin sinds het voorjaar bar weinig meer werd gevoetbald. Het sportpark is enige tijd volledig op slot geweest, daarna werden er weer trainingen opgestart en werden later de voorjaarscompetities weer hervat. Helaas kwam ook dat weer voortijdig tot een einde. Het nieuwe seizoen startte, weliswaar met de nodige maateregelen en beperkingen, hoopvol. We konden weer de mat op, maar ook nu zitten we noodgedwongen grotendeels weer thuis. Gelukkig mag de jeugd voorlopig doortrainen. Financieel bleef er ultimo van seizoen 2019-2020 een klein positief resultaat over.

Nadat de terugblik was afgerond, stond de bezetting van het dagelijks bestuur op de agenda.
Ad had er 2 termijnen (6 jaar) voorzitterschap op zitten en had enige tijd geleden aangegeven deze rol niet meer te gaan verlengen. In de persoon van Mart v. Lokven denkt het bestuur een geschikte opvolger te hebben gevonden.
Naast Ad had ook Bert aangegeven te gaan stoppen. Hij heeft 1 termijn deze rol vervuld. Zittend vice-voorzitter Corné v. Lokven wilde deze rol wel overnemen als een geschikte nieuwe vice-voorzitter kon worden gevonden. Met de al in diverse commissies deelnemende Mark Peters denken we ook hier een prima opvolger te hebben. Omdat er geen andere kandidaten zich hadden aangemeld, werden beide automatisch verkozen om tot het bestuur toe te treden.
Onze nieuwe bestuursleden Mart en Mark:

Mart_v_Lokven.png        Mark_Peters.png

De aftredend voorzitter Ad en secretaris Bert:

Afscheid_Ad_en_Bert.png

Na het dankwoord aan de aftredende bestuursleden van de nieuwe voorzitter werd een blik vooruit geworpen. De opgestelde begroting voor dit seizoen is zeer behoudend en wordt er o.a. door gebrek aan inkomsten een negatief resultaat voorspeld. Alleen een snelle herstart van alle activiteiten en met name de heropening van de kantine zouden dit resultaat positief kunnen beïnvloeden. Door oplopende kostenposten waar we als vereniging geen of weinig invloed kunnen uitoefenen, vroeg de penningmeester toestemming de vergadering om m.i.v. seizoen 2021-2022 naast de indexering een extra contributieverhoging door te voeren. Deze werd bijna unaniem goedgekeurd.

Het bestuur dankte iedereen die de moeite had genomen fysiek of online aanwezig te zijn.

Nawoord: i.v.m. het aantal Coronabesmettingen wordt tot nader bericht niet door de senioren getraind, de jeugdelftallen continueren hun trainingen en onderlinge wedstrijden zoals de afgelopen weken al is gedaan.

Bron: Bestuur

Lees meer over:
ALV afscheid secretaris afscheid voorzitter